AD (728x60)

Followers

Powered by Blogger.

Monday, November 28, 2011

[Kartun]Hambakah aku?

Share & Comment
Bismillahirrahmanirrahim..

Macam biasa, selepas blogwalking mesti nak update blog..sebab tu aku malas nak blogwalking, mesti nak update blog, walaupun celah-celah kesibukan..xpe la, juz share apa yg ada..


Peringatan untuk diri sendiri, selama ni kita dah rasa ke kita hamba?
Apa pula yang akan kita buat bila kita sedar kita ni hamba? Masih boleh melepak-lepak, tak tahu nak buat apa, tido, atau apa? Hmm, xpe la...aku pon pernah melalui semua tu, biasa...kita selalu lupa..jadi, di sini untuk mengingatkan aku dan kawan-kawan yang selalu lupa, laksanakan lah peranan kita sebagai hamba..

Antara cara untuk menanam rasa kehambaan dengan merasai halawatu iman. apa itu halawatul iman?


Diriwayatkan daripada Anas bin Malik, Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Ada tiga hal, yang jika tiga hal itu ada pada seseorang, maka dia akan berasakan manisnya iman. (Iaitu) Allah dan Rasul-Nya lebih dia cintai daripada selain keduanya; mencintai seseorang, dia tidak mencintainya kecuali kerana Allah; benci untuk kembali kepada kekufuran selepas Allah menyelamatkan darinya, seperti bencinya jika dicampakkan ke dalam api.” (Muttafaq alaih)


Amanat seorang mukmin kepada mukmin yang lain:

antaranya, apabila dia diminta untuk menasihati, maka dia hendaklah menasihatinya..(hadis penuh tak ingat)..

Ingatkan aku bila terlupa...terima kasih..

Sekian..
Tags: , , , ,

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

0 comments:

Post a Comment

 

Popular Posts

Recent Posts

Powered by 123ContactForm | Report abuse

Copyright © Ruqaiyah Hmy's Site. | Designed by Templateism.com