AD (728x60)

Followers

Powered by Blogger.

Friday, July 29, 2011

Tutorial Doodle Menggunakan Paint.

Share & Comment
Bismillahirrahmanirrahim..

Maaf sebab agak lambat post Tutorial nih..

Hari ni saya akan ajar secara specific skit je la untuk melukis kartun ini:



Pertama sekali, perlu kerap gunakan shortcut key, contohnya:

copy      = 'ctrl' + 'c'
paste      = 'ctrl' + 'v'
undo       = 'ctrl' + 'z'
delete      = 'del'
select all  = 'ctrl' + 'a'

untuk zoom in atau zoom out, klik pada object belah kanan, bawah.

Okey, jom tengok video...


Dah tengok? Untuk melukis background, gunakan je shape-shape yang ada kat atas tu..sekian...
Kalau nak tanya apa-apa, silalah tanya..=)
Tags: ,

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

8 comments:

  1. hmm, syukran..bole lah try..kalau dah siap, bole la tunjuk..huhu...atau post kat doodle dakwah FB dgn blog, etc...mungkin boleh jd medium baru untuk berdakwah..insya Allah...=)

    ReplyDelete
  2. hooyeh menarik..teruskan usaha dakwah anda

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...

    Alhamdulillah, saya sangat gembira dengan ada wujudnya blog seumpama ini.sangat kreatif dakwah doodle...

    walaupun blog ini masih baru,saya cadangkan lebih baik sekiranya blog ini di'modified' ke tahap yang lebih baik..

    insyaAllah saya sudi membantu anda buat templet blog seperti saya.. sila rujuk link ini sebagai sample templet yang saya maksudkan :)

    http://narmiez91.blogspot.com/

    Semoga Allah redha dengan usaha saudari..

    ReplyDelete
  4. waalaikumussalam..

    shukran atas respon saudara..
    insya Allah, memang saya bercadang nak upgrade skit blog ni, tapi setakat ni agak tak berkelapangan.

    saya pernah jugak jumpe template macam tu...terima kasih atas kesudian menawarkan diri...insya Allah, kalau ada yang saya perlukan bantuan, saya tanya.

    Erm, doodle dakwah tu page kat facebook yang diusahakan bersama kawan-kawan. kawan saya yang buat...boleh la like..jadi, page tu lebih universal..manakala blog ni setakat ni, diusahakan oleh saya sorang..tapi untuk beberapa tahun akan datang lagi, tak tahulah...insya Allah...

    syukran atas sokongan..

    ReplyDelete
  5. follow sini dah....nak belajar buat dodol

    ReplyDelete
  6. sila2...cuma mgkin tak la complete sangat tutorial ni..selamat mencuba..^_^

    ReplyDelete

 

Popular Posts

Recent Posts

Powered by 123ContactForm | Report abuse

Copyright © Ruqaiyah Hmy's Site. | Designed by Templateism.com