AD (728x60)

Followers

Powered by Blogger.

Saturday, February 2, 2013

[Booku] Internet + Produk Digital = Duit.

Share & Comment

Buku Internet + Produk Digital = Duit adalah buku pertama yang membuatkan saya mengenali dunia Internet Marketing.

Apa yang anda dalam buku ini?

  1. Buku ni memandu kita tentang selok belok perniagaan internet, contohnya apa lesen-lesen perniagaan bagi e-book dan produk digital lain, apa hak kita dengan lesen tersebut dan sebagainya. Selain tu dipaparkan juga bagaimana hendak menguruskan bisnes internet seperti blog, search engine dan sebagainya. 
  2. Ya, bakat ada tapi failed dalam marketing adalah sangat merugikan. Anda ada perniagaan, contohnya photography servicedesign servicet-shirt dan sebagainya, tapi anda tak membawa ke mana, maka boleh kata kat sini istilah perniagaan anda adalah 'goreng pisang sejuk'.                                    
  3. Antara input menarik, ialah google keyword tool. Tetapi nama terkini ialah  Google Keyword Planner,  dan anda perlu membuka akaun Google Adsense untuk menggunakannya. Fungsinya adalah untuk mencari keyword ideal untuk perniagaan anda. Contohnya tentang graphic, saya hendak keyword yang terbanyak di search di google.  Contoh seperti gambar di bawah.
    Contoh screenshot google keywords planner.
  4. Affiliate dan macam-macam peluang bisnes internet.

Anda pula macam mana?

Jika hendak dapatkan Ebook percuma atau Info-info tentang Internet marketing, boleh berikan nama dan email anda di bawah.
Percuma sahaja?
Ya, memang percuma.


First name
Last name
E-mail address





Sekian dari saya,




Tags:

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

0 comments:

Post a Comment

 

Popular Posts

Recent Posts

Powered by 123ContactForm | Report abuse

Copyright © Ruqaiyah Hmy's Site. | Designed by Templateism.com