AD (728x60)

Followers

Powered by Blogger.

Saturday, March 31, 2012

[Kartun] Menangislah!

Share & Comment
Bismillahirrahmanirrahim..

Tentu kalian tertanya-tanya.

"Kenapa bintubattuta ni asik post pasal sedih, pasal cara nak atasi kesusahan la.." atau lebih parah, berkata,

"Serabut la dia ni..asik feeling la, down la..pigidaaa.." huhu..

Memang melalui hari-hari yang memerlukan kekuatan stamina untuk berfikir. Cukuplah weekday tak cukup tidur, bekerja keras. Weekend ni, badan mula menuntut haknya, untuk berehat, melakukan aktiviti yang disukai, menggembirakan diri sendiri. hmm, cukuplah kerja membuatkan aku menyukat masa, membahagikan sama rata kerja dan ibadah. Kali ni rohani pula meminta aku ibadah lebih. Taqarrub kepada Allah, sungguh..aku mula merasa jauh...



Maka, aku 'melayan perasaan' dengan membuat kartun, berdoa agar hati aku terang dengan al-quran, agar aku masuk syurga dengan al-quran..jauhkan dari api neraka dengan quran. dan hiasi akhlak dengan al-quran. sebenarnya doa asalnya panjang lagi. tapi, ambil yang paling terpikat di hati..huhu..


Kemudian, berkurang sikit je. Rohani aku masih menuntut pengisian lagi. Aku pon melawat la productivemuslim.com. Jumpa pulak artikel 7 Practicle Steps to Help You Face Any Difficulties. Maka, aku pun buat doodle sikit-sikit. Pastu siap print, tampal depan mata (baca: kat dinding).


Baru berkurang sikit. Rohani aku kata, nak lagi~~!
Aku pon blogwalking..nak menangis rasa. Sebab apa, biar aku dan Allah saje yang tahu. Terjumpa la blog ustaz Pahrol, tentang Carilah Hatimu. Memang aku menangis la juga, mengenangkan hati aku yang sakit.

Pastu google la gambar orang menangis..terjumpa makcik ni...huhuhu..







Maka, aku pon hasilkan la satu lagi karya, jadi lah ini...
















Alhamdulillah..moga ibrah yang dapat aku ambil sebelum terhasilnya karya ni, berkekalan la tersemat dalam hati, minda dan amalan..

Jadi, kerja menanti hari ni:

Siang:
-edit kertas kerja, hadam tentatif, scan & email kat kakyam, ambil dari mira anuar.
-baca statistik la juga..
-buat simple plan utk projek ctps (back up)
-note fizik math
-faks kat HEP (isi siap2..)
-prepare skit utk liqa' -sms adik2..

malam:
-liqa' (bersemangat~~! jangan lemah semangat~~!)

kerja masih menanti:
-masukkan ahli unit IT SPMM.
-warna cover genku
-cari kartunis utk bengkel.
-tentatif bengkel.

hmm, sikit je rupenya keje...siapkan terus boleh..insya Allah..gambatte ~~!






Tags: , ,

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

0 comments:

Post a Comment

 

Popular Posts

Recent Posts

Powered by 123ContactForm | Report abuse

Copyright © Ruqaiyah Hmy's Site. | Designed by Templateism.com