AD (728x60)

Followers

Powered by Blogger.

Thursday, October 20, 2011

[Kartun] Next Trial.

Share & Comment

Bismillahirrahmanirrahim...
Gambar Asal.

Lagi seminggu bakal berlangsungnya bengkel, aku rasa macam tak tenang selagi tak siap semua, terutama presentation untuk bengkel nanti..ingatkan dah cukup ramai yang present, termasuk ahli GKU sendiri..tapi presiden nak juga belajar macam mana cara Rusydee Artz lukis...aduyai...huhu...

Last-last aku yang kena present, sebab katanya aku belajar dengan rusydee artz..Tapi, apa yang lebih membimbangkan aku, aku berguru tak bersanad, huhu...belajar tips-tips penting je, sampai dah bukak mazhab aku sendiri...lukisan aku lain sangat dengan lukisan sifu...T_T...aduyai...


Okey la, ni contoh percubaan aku yang ke seterusnya..




Hoho, aku rasa macam ada peningkatan..hehe..dah pandai buat lightening~~~alhamdulillah..menjadik la sikit...tadi jenjalan, dapat la ilham skit, huhu...disebabkan kartun ni manga, sebenarnya tak berapa sesuai nak buat effect potrait..tapi aku letak nipis je..kalau tak tadi nak jadi potrait dah..tapi silap hidung tak serupa potrait, nampak cacat, huhu...

gambar ni juga dah di alihkan sikit mulut, bg nampak selari skit...

Maaf tak cantik...cuma ikut gaya bintu battuta je la...kalau ikutkan, nak la jugak kan jadik sikit-sikit macam sifu tuh, tapi bila fikir balik, jadi sikit-sikit pon okey la...biarlah aku jadi diri sendiri, gaya sendiri..huhu...teknik pinjam takpe, huhu...

Ok, seperti biasa, lepas je kalering, xde idea nak tulis apa...suspend kat sini la dulu jap..kalau sesape ada idea, tolong lah komen-komenkan...kasi idea..


Rasanya dah smpai masa untuk aku update tutorial baru, insya Allah..nantikan ye..k, wassalam...
Tags: , , ,

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

0 comments:

Post a Comment

 

Popular Posts

Recent Posts

Powered by 123ContactForm | Report abuse

Copyright © Ruqaiyah Hmy's Site. | Designed by Templateism.com