AD (728x60)

Followers

Powered by Blogger.

Sunday, October 23, 2011

[Tutorial] Teknik Asas Mewarna Untuk Beginner Pt.1.

Share & Comment
Bismillahirrahmanirrahim..

Saya dah siapkan untuk part satu video ni..insya Allah, sambungannya akan saya terangkan di bengkel sabtu ni (29/10/2011)...dengan harapan, dapatlah mereka hadam atau faham-fahamkan dulu video ni, supaya boleh saya pergi lebih laju..memandangkan masa yang agak singkat, 1 jam..harap dapatlah mereka faham..

Untuk Part 2 juga, insya Allah akan diupload selepas bengkel..harap penonton bersabar ye..

Penerangan sedikit tentang video ni:

Pastikan anda banyak menggunakan shortcut key, bagi memudahkan kerja..macam mana nak tahu shortcut key? boleh rujuk di Photoshop anda, Edit> Keyboard Shortcut (atau boleh juga klik Alt+Shift+Ctrl+K)..nanti akan keluar ini:

Dan, diingatkan juga...untuk kerja yang lebih efisien, bina tempat kerja macam ni susunannya:

Atas, navigator bagi mudah menggerakkan image. kemudian, swatch (warna), dan bawah sekali,layer..dan tak lupa juga ditepi tu, yang simbol A (character)..ini adalah antara perkara-perkara yang penting ada, bergantung pada setiap orang. Jika anda biasa letak benda lain, teruskan.

**camane kalau takde?

hmm, pergi dekat window, dan select yang ana cakapkan tadi...senang, kan?

Dan, paling penting sekali, resolution canvas kita tu mestilah tinggi, cthnya ana gune, 300..untuk dapatkan image yang cantik.

Erm, rasanya tu je perkara-perkara penting untuk diambil perhatian...kalau ada apa-apa masalah atau tak faham, tanya ana ye...

Ok, jom belajar...


Ok la, enjoy the video~~wassalam..
Tags: ,

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

0 comments:

Post a Comment

 

Popular Posts

Recent Posts

Powered by 123ContactForm | Report abuse

Copyright © Ruqaiyah Hmy's Site. | Designed by Templateism.com